PROIEKTUKAKO IKASKUNTZA
 

ZER DA PROIEKTUETAN OINARRITUTAKO IKASKUNTZA?

Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza estrategia metodologiko aktiboa da. Bertan, ikasleek erronka gisa planteatutako bizitza errealeko egoerei egin behar diete aurre, balio soziala duen produktu bat sortuz amaitzen diren ikaskuntzak bermatzeko. Prozesu horretan, ikasleek ikertu, partekatu, elkarreragin, planifikatu, erabakiak hartu eta ebaluatu egiten dute. Lan autonomoagoa eta inplikazio- eta lankidetza-maila handikoa sustatzen da, eta, azkenean, gainerakoen aurrean aurkeztutako azken produktu batekin amaitzen da (zabalkundea).

Ez dago irakasteko modu bakarra, ezta ikasteko modu bakarra ere. Hala ere, irakasteko modu bakoitzak ikaskuntza desberdinak sortzen ditu. Hori dela eta, ez dugu metodologia bakarra erabiltzen, irakaskuntza-estilo bakoitzaren onena aprobetxatzen dugu.
 

ZERGATIK EGITEN DUGU LAN METODOLOGIA HONEKIN?

LOMLOEren printzipio pedagogikoetako bat da, landutako gaitasunen integrazioa sustatzea da, proiektu esanguratsu eta garrantzitsuak egiteko eta arazoak elkarlanean konpontzeko, besteak beste autonomia, hausnarketa eta erantzukizuna indartuz.

Pentsamendu kritikoa, analitikoa eta sortzailea izatea, lankidetzan eta lankidetzan aritzea, arazoak konpontzea eta modu autonomoan antolatzea "XXI. mendeko bizitzarako gaitasunak" izeneko trebetasunak dira, eta Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntzaren bidez gara daitezke.

Era berean, metodologia honek funtsezko konpetentziak lantzeko aukera ematen digu; izan ere, ikasleek erabakiak hartzeko aukera dute (konpetentzia pertsonala, soziala eta ikasten ikastekoa, hala nola, ekimenerako konpetentzia), IKTak modu autonomoan, kritikoan eta sortzailean erabiltzeko aukera (konpetentzia digitala), pertsona batzuk besteekin erlazionatzeko eta elkarlanean lan egiteko aukera (herritar konpetentzia), ezagutza zientifiko-matematikoak bizitza errealeko arazoei aplikatzea (matematika, zientzia, teknologia eta ingeniaritza konpetentzia) eta, jakina, idatziz zein ahoz modu egokian adieraztea (hizkuntza komunikaziorako konpetentzia), bestek beste.

Gainera, metodologia hori inplementatzera eraman gaituzten beste arrazoi batzuk ere badaude: ikaskuntzaren protagonismoa ikasleek hartzen dute, ikasleen ekimena eta autonomia indartzen dira, elkarlaneko lana eta interakzioa bultzatzen dira, sormena sustatzen da, edukia mundu errealarekin lotzen da, jakin-mina pizten du eta prozesuan aniztasuna ahalbidetzen du.